۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۵۷۷۹۰۶
حجت الاسلام والمسلمين رفيعی:

وقوع جرايم ناشی از فقدان آزادگی است 

استاد حوزه علميه قم گفت: بسياري از جرايم كه در جامعه شكل مي گيرد ناشي از خودباختگي و بحران هويتي است كه در اثر نبودن آزادگي به وجود مي آيد.
 حجت الاسلام والمسلمين ناصررفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت الاسلام والمسلمين ناصر رفيعي در ششمين شب مراسم عزاداري امام حسين(ع) كه در گلزار شهداي قم برگزار شد، به تبيين ادامه مباحث شاخصه هاي آزادگي پرداخت و گفت: حريت صفت بسيار با ارزشي است كه در روايات متعدد بر آن تأكيد و سفارش شده است.

استاد حوزه علميه قم ادامه داد: بسياري از جرايم كه در جامعه شكل مي گيرد ناشي از خودباختگي و بحران هويتي است كه در اثر نبودن آزادگي به وجود مي آيد.

وي با بيان اين كه آن عبادتي ارزشمند است كه تنها به خاطر خداوند صورت بگيرد، ابراز داشت: بهترين نوع عبادت همين است كه شخص بدون چشم داشت و خوف آن را انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمين رفيعي با اشاره به اين كه شخص آزاده از "ترساندن ديگران" پرهيز مي كند، عنوان كرد: ٤٢ روايت در باب مذمت ترساندن و اذيت و آزار ديگران داريم كه اگر انسان آن ها را مطالعه كند بي شك منقلب خواهد شد.

استاد حوزه علميه قم خاطرنشان كرد: پيامبر اكرم(ص) فرمودند "جايز نيست مسلمان در دل مسلمان ديگر رعب و وحشت ايجاد كند"؛ بنابراین آن كساني كه در جامعه جنگ رواني ايجاد مي كنند بدانند نخواهند توانست روز قيامت كار خود را توجيه كند.

وي به بيان فروع ايجاد رعب و وحشت در بين مردم از ديدگاه روايات پرداخت و ابراز كرد: نيت دروني آميخته با سوء ظن، نگاه تحقير آميز، غم به دل ديگران نشاندن، تحقير كلامي، پرونده سازي، ايجاد وحشت در عموم مردم و تجسس و ورود به زندگي شخصي افراد از جمله مواردي است كه در روايات مورد مذمت قرار گرفته و از گناهان نابخشودني معرفي شده است.

حجت الاسلام والمسلمين رفيعي يادآور شد: انسان حر براي كودكان، بيماران و محرومان با احتكار مايحتاج زندگي و يا دارو ايجاد وحشت رواني نمي كند./٨٤١/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات